Maailman uudelleen käynnistys!

Päivitetty 23.12.2021 


Nyt pääsemmekin viralliseen asiaan. Osaan lukea helposti internetsivujen koodeihin jäänyttä ns. turhaa dataa. Se ei ole kauhean vaikeaa, ja enemmänkin palveluksen tekee tämä internet sivujen luoja, kuka unohtaa tätä tietoa vahingossa lähdekoodiin. Palataan tähän asiaan hieman tuonnempana.


Taloustieteilijä Ernst Wolff uskoo, että poliittisten ja yritysjohtajien piiloliitto käyttää hyväkseen pandemiaa kaataakseen kansantaloudet ja ottaakseen käyttöön maailmanlaajuisen digitaalisen valuutan. Miten on mahdollista, että yli 190 hallitusta eri puolilta maailmaa päätyi käsittelemään COVID-19-pandemiaa lähes täsmälleen samalla tavalla, kun lukitukset, maskivaltuutukset ja rokotuskortit ovat nyt yleisiä kaikkialla? Vastaus saattaa löytyä Young Global Leaders -koulusta, jonka perusti ja johti Klaus Schwab Maailman talousfoorumista, ja jonka kautta monet nykypäivän huomattavista poliittisista ja liike-elämän johtajista pääsivät läpi matkallaan huipulle. Saksalainen taloustieteilijä, toimittaja ja kirjailija Ernst Wolff on paljastanut joitain faktoja Schwabin "Young Global Leaders" -koulusta, jotka ovat tärkeitä pandemian aikaisten maailmantapahtumien ymmärtämisen kannalta Saksan koronakomitean podcastin videossa. Vaikka Wolff tunnetaan pääasiassa globalistisen rahoitusjärjestelmän kriitikkona, hän on viime aikoina keskittynyt tuomaan esiin sen, mitä hän näkee ympäri maailmaa toteutettavien Covid-vastaisten toimenpiteiden taustalla.

1992 Schwab perusti rinnakkaisen oppilaitoksen, Global Leaders for Tomorrow -koulun, joka perustettiin uudelleen Young Global Leadersiksi vuonna 2004. Kouluun osallistuvien on haettava pääsyä, minkä jälkeen heidät alistetaan tiukkaan valintaprosessiin. Koulun ensimmäisellä luokalla vuonna 1992 oli jo monia, joista tuli tärkeitä liberaalipoliittisia hahmoja, kuten Angela Merkel, Nicolas Sarkozy ja Tony Blair. Tällä hetkellä tästä koulusta valmistuu noin 1 300, ja alumnien luettelossa on useita niiden nimiä, joista tuli oman maansa terveyslaitosten johtajia. Heistä neljä on Saksan entisiä ja nykyisiä terveysministereitä, mukaan lukien Jens Spahn, joka on ollut liittovaltion terveysministerinä vuodesta 2018. Philipp Rösler, joka oli terveysministeri vuodesta 2009 vuoteen 2011, nimitettiin WEF:n toimitusjohtajaksi Schwabin toimesta vuonna 2014. Muita merkittäviä nimiä koulun listalla ovat Jacinda Ardern, Uuden-Seelannin pääministeri, jonka tiukat sulkemistoimenpiteet ovat ylistäneet maailmanlaajuiset terveysviranomaiset; Emmanuel Macron, Ranskan presidentti; Sebastian Kurz, joka oli viime aikoihin asti Itävallan liittokansleri; Viktor Orbán, Unkarin pääministeri; Jean-Claude Juncker, Luxemburgin entinen pääministeri ja Euroopan komission puheenjohtaja; ja Annalena Baerbock, Saksan vihreiden johtaja, joka oli puolueen ensimmäinen liittokansleriehdokas tämän vuoden liittovaltiovaaleissa ja joka on edelleen ehdolla Merkelin seuraajaksi. Listalta löytyy myös Kalifornian kuvernööri Gavin Newsom, joka valittiin vuoden 2005 luokkaan, sekä entinen presidenttiehdokas ja Yhdysvaltain nykyinen liikenneministeri Peter Buttigieg, joka on aivan tuore alumni, joka on valittu vuoden 2019 luokkaan. Kaikki nämä viimeisten kahden vuoden aikana virassa olleet poliitikot ovat suosineet ankaria vastauksia COVID-19-pandemiaan, mikä on myös lisännyt huomattavasti heidän hallitusten valtaa.



Nyt sukellamme suoraan syvään päätyyn!


Nyt pääsemmekin viralliseen asiaan. Osaan lukea helposti internetsivujen koodeihin jäänyttä ns. turhaa dataa. Se ei ole kauhean vaikeaa, ja enemmänkin palveluksen tekee tämä internet sivujen luoja, kuka unohtaa tätä tietoa vahingossa lähdekoodiin. Palataan tähän asiaan hieman tuonnempana.

Tiistai 10.8.2010

(Julkaistu Debatissa 3/2010

Nyt se sitten vihdoin selvisi: sikainfluenssauhkaa ei todellisuudessa ollutkaan. Ainakaan siinä määrin kuin media, poliitikot ja lääketieteen ammattilaiset uhan vaarallisuudesta varoittelivat. Mutta kuka oikein hyötyi possujen kärsillä ja saparoilla lietsotun hysterian ylläpitämisestä?

Rokotevalmistajat saivat yksin Suomelta 100 miljoonaa euroa paksumman lompakon rokotteista, joiden vaikuttavuudesta terveyden laatuun ja tilaan on heikosti näyttöä. Euroopan tasolla possurokotekustannukset kipuavat miljardeihin. Pelko ja uhka ovat aina olleet tehokkaita markkinointikeinoja ja näiden varjolla on helppo myydä kansalle kuin kansalle palanen turvallisuudentunnetta. Massahysterian saavutettua kipupisteensä ei järjelle tai tosiasioille enää ole sijaa julkisessa keskustelussa. Päätöksenteosta tulee kiihotetun kansanjoukon lepyttämisen airut. Sanaparsi "mitä jos" onkin yksi tehokkaimmista holtittoman rahanmenon oikeuttavista taikasanoista. Esirippu laskee ja lääketeollisuus kumartaa katsomossa töllöttäville aivottomille lampaille.

Lääketeollisuus kuljettaa lääkäreitämme vuosittain varsin avokätisesti erilaisiin seminaareihin ja koulutustapahtumiin ympäri maailmaa. Esimerkiksi Tampereen kaupunginhallituksen henkilöstöjaostolle tulee vuosittain hyväksyttäväksi kymmeniä tämänkaltaisia seminaarikutsuja. Toiminta on mahdollista, koska siitä hyötyvät sekä matkojen kustantajat että vastaanottajat. Lääkeyhtiöt saavat sanomansa perille ja kenties myötämielisemmän suhtautumisen tuotteisiinsa eli pidemmän päälle lisää rahaa, kaupunki saa maksutonta koulutusta lääkäreillensä ja lääkärit saavat kokemusta, tietoa ja tärkeydentunnetta matkoiltansa. Tilannetta voidaan halutessa perustella myös asiakkaan hyödyn näkökulmasta: saavathan sairaatkin tuhansien eurojen arvosta ammattitaitoisempaa apua vaivoihinsa. Toiminnan eettisyys on kuitenkin helposti myös kyseenalaistettavissa. "Lahjuksilla" on aina hintansa ja lopulta laskun maksavat kuluttajat lääkkeiden hintojen sekä vääristyneen kilpailun ja tarjonnan muodossa.

Lääketeollisuus on yksi vaikutusvaltaisimmista nykypäivän poliittisista viiteryhmistä ja se toimii samalla paperisella polttoaineella kuin mikä tahansa kapitalistinen instituutio - rahalla. Samalla kun rikkaita länsimaita suitsutetaan erektio- ja elintapatautilääkkeillä, ei kehitysmaihin tahdo riittää edes historiallisen kehityksen näkökulmasta yksinkertaisimpia lääkkeitä ja rokotteita. Suomenkin 100 miljoonan possurokoterahalla olisi ollut mahdollista estää lukematon määrä lapsikuolemia kehitysmaissa. Toinen vaihtoehto olisi ollut laittaa rahat kotimaassa ennalta ehkäisevään sosiaalityöhön, päihdetyöhön ja terveysvalistukseen. Nämä jos mitkä ovat todellisia "mitä jos" arvoisia resurssikohteita. Ehkä saamme vielä oikeudenmukaisuutta rahanmenoon, kunhan kansa saa taakseen miljardien arvoisen lobbauskoneiston, jolla voidella päättäjiä?

Kyllä, tämän tekstin on kirjoittanut Sanna Marin. Tiedän, ei heti uskoisi.


Jokainen joka on tutustunut asiaan The Great Reset tietää hyvinkin tarkkaan mitä kyseinen asia tarkoittaa, jos et tiedä käy tutustumassa asiaan World Economy Forumin sivuilla.

Marin ja Saarikko kuuluvat nuorten huippujohtajien globaaliin verkostoon, joka tukee talousjärjestelmän "nollausta" - professori: 

Sidonnaisuus olisi ollut syytä ilmoittaa

Young Global Leaders -jäsenyys antaa nuorille johtajille mahdollisuuden verkostoitua muiden äärimmäisen menestyneiden ihmisten kanssa. Mutta jäsenyys voi altistaa myös vaikutusyrityksille.

Joukkoon kuuluu pääministeri Sanna Marin (sd.), valtiovarainministeri Annika Saarikko (kesk.), Ranskan presidentti Emmanuel Macron, Teslan perustaja Elon Musk, Facebookin perustaja Mark Zuckerberg ja Alibaban perustaja Jack Ma.

Saman ryhmän jäseniin lukeutuu myös julkkiksia kuten Bollywood-näyttelijä Deepika Padukone ja CNN-kanavan tähtiankkuri Anderson Cooper.

He kaikki kuuluvat nuorten johtajien The Forum of Young Global Leaders -verkostoon eli YGL:ään. Talousmedia Bloomberg on kuvaillut sitä "maailman eklusiivisimmaksi yksityiseksi sosiaaliseksi verkostoksi".

YGL:n vanhoja jäseniä ovat entinen pääministeri Alexander Stubb (kok.) sekä ex-pääministeri ja entinen EU-komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen (kok.), joka valittiin alunperin Global Leaders for Tomorrow -yhteisöön.

Myös kansanedustaja Sanni Grahn-Laasonen (kok.) kuuluu verkoston nykyisiin koulutettaviin.


Nyt lähdetäänkin katsomaan tilannetta tämän globaalin pandemian silmin.

YGL kannattaa "Suurta nollausta", joka mullistaisi maailmaa. Mikä se on?

Maailman talousfoorumi haluaa uudistaa talousjärjestelmän ja YGL:n johto on ilmoittanut kannattavansa asiaa. Professori Teivo Teivaisen mukaan osa ehdotetuista muutoksista saattaa olla ongelmallisia demokratian kannalta.

"Pandemia edustaa harvinaista mutta lyhytkestoista mahdollisuutta pohtia, kuvitella uudelleen ja nollata maailmamme".

Näin Maailman talousfoorumin puheenjohtaja Klaus Schwab sanoi, kun hän esitteli laajan uudistusaloitteen nimeltä The Great Reset eli vapaasti suomennettuna "Suuri nollaus".

YGL-verkoston johtaja Mariah Levin on ilmoittanut Forbes-lehdessä julkaistussa kirjoituksessa, että YGL tukee nollausta.

Se on hanke, jonka tavoitteena on rakentaa koko maailman yhteiskunta- ja talousjärjestelmä kestävämmäksi ja ympäristöystävällisemmäksi koronapandemian jälkeen.

Suuri nollaus perustuu kolmeen osa-alueeseen.

Ensiksi hallitusten koronaelvytysvaroja ja yksityisiä sijoituksia pitäisi suunnata uuden tasa-arvoisemman ja kestävämmän talousjärjestelmän rakentamiseen. Schwabin mukaan Euroopan komission 750 miljardin euron elpymispaketti on esimerkki tällaisesta toiminnasta.

Toiseksi taloudessa pitäisi hyödyntää laajasti uusia teknologioita, joita Maailman talousfoorumi kutsuu "neljännen teollisen vallankumouksen" teknologioiksi.

Niitä ovat esimerkiksi tekoäly ja robotiikka, 3D-tulostus, bioteknologia sekä aivojen ja tietoisuuden toimintaan liittyvä neuroteknologia. Innovaatioita käytettäisiin muun muassa teollisuuden automatisointiin, palvelujen digitalisointiin sekä yhteiskunnallisten ja terveyteen liittyvien ongelmien ratkaisemiseen.

Kolmanneksi eri maiden pitäisi lisätä yhteistyötä esimerkiksi verotuksessa ja sääntelyssä. Näin markkinoita ohjattaisiin reilummiksi.

Ja siirrytäänkin takaisin nykyhetkeen.

Euroopan komissio aikoo esitellä suunnitelman kansalaisille tarkoitetun digitaalisen identiteetin sisältävän lompakon käyttöönotosta.

Asiasta kertovat Financial Times -lehti ja uutistoimisto.

Digitaalinen identiteettilompakko toimisi kännykkäsovelluksena. Sen avulla käyttäjät voisivat tunnistautua julkisiin ja yksityisiin verkkopalveluihin, joiden määrä on lisääntynyt huomattavasti koronapandemian aikana.

Lompakko säilöisi asiakirjoja ja mahdollistaisi allekirjoitukset

FT:n lähteiden mukaan digilompakon avulla voi maksaa laskuja ja sinne pystyy tallentamaan turvallisesti maksutietoja ja salasanoja. Lisäksi käyttäjä voi säilöä lompakkoon virallisia asiakirjoja kuten ajokortin.

Reutersin näkemän EU-komission asiakirjan mukaan digitaalista lompakkoa voidaan käyttää luotettavaan tunnistautumiseen kaikkialla EU:ssa.

Lompakko mahdollistaa myös sähköiset allekirjoitukset, joita voitaisiin hyödyntää poliittisessa osallistumisessa.

Kuluttaja voisi käyttää digilompakkoaan esimerkiksi auton vuokraamiseen. Ensin hän tunnistautuisi sovelluksessa, joka vahvistaisi hänen henkilöllisyytensä. Sitten järjestelmä antaisi kuluttajalle sähköisen avaimen, jonka avulla hän voisi noutaa auton ilman jonottamista, kuvailee FT.

Reuters kertoo, että EU-komission 73-sivuisen asiakirjan mukaan kansalaisille tulisi mahdollisuus hallita, mitä dataa lompakko luovuttaisi heistä.

FT:n mukaan yksityiset yritykset eivät voisi hyödyntää digilompakon käyttäjädataa kaupallisiin tarkoituksiin kuten esimerkiksi mainontaan.

On toistaiseksi epäselvää, voisivatko viranomaiset käyttää digilompakon sisältämää dataa kansalaisten valvontaan.


Nyt pääsemmekin viralliseen asiaan. Entisenä it guruna osaan lukea helposti internetsivujen koodeihin jäänyttä ns. turhaa dataa. Se ei ole kauhean vaikeaa, ja enemmänkin palveluksen tekee tämä internet sivujen luoja, kuka unohtaa tätä tietoa vahingossa lähdekoodiin. Palataan tähän asiaan hieman tuonnempana.

Jos jaksoit lukea tänne asti, on hyvä jatkaa eteenpäin.


Nyt pääsemmekin viralliseen asiaan. Entisenä it guruna osaan lukea helposti internetsivujen koodeihin jäänyttä ns. turhaa dataa. Se ei ole kauhean vaikeaa, ja enemmänkin palveluksen tekee tämä internet sivujen luoja, kuka unohtaa tätä tietoa vahingossa lähdekoodiin. Palataan tähän asiaan hieman tuonnempana.


Jokaine muistaa vielä selvästi pääministerimme Sanna Marinin "baari-illan" josta nousi aikamoinen kohu. Oliko asia yhteensattumaa, että kyseisen kohun turvin saatiin nuijittua sellasia lakeja läpi, mitkä muutoin olisikin ollut median kynsissä. Näistä laeista löytyykin asiaa sivustolta.

Mitä jos nämä kaikki kohut, sekä jokainen liikke, sanominen ja tekeminen oliskin ennalta käsikirjoitettu. Mitä pidemmälle menemme asioissa sitä todennäköisemmältä se alkaa näyttämään.

Jos nyt mietimme millaisia digitaalisia innovaatioita tälläinen Great reset tarvitsisi, olisi aikalailla selvää, että ainakin erittäin toimivan tietoliikenneyhteyden. No siitä pääsemmekin Elon Muskin Starlink hankkeeseen joka aloitettiin 2019.  Konstellaatioon kuuluvia satelliitteja oli 122 kappaletta matalalla Maan kiertoradalla marraskuussa 2019. Tavoitteena on tarjota koko Maapallon kattava internet-verkko. Suurimmillaan suunnitelmissa konstellaatio käsittäisi jopa 42 000 satelliittia.

18.5.2021  Satelliitteja on laukaistu jo 1 699 kappaletta ja niistä 1 578 on toiminnassa.


Tälläisen nopean yhteyden ylläpitämiseen tarvitaankin erittäin nopeaa ja kattavaa vastaanotinlaitteistoa eli siksi 5g verkkojen nopea lisääntyminen. Kun kaikkea pitää seurata pitää myös olla kaistaa.

Starlinkin rakentamisen kustannusarvio on vähintään kymmenen miljardia Yhdysvaltain dollaria ja sen ensimmäinen vaihe on tarkoitus valmistua vuoteen 2027 mennessä. SpaceX:n arvion mukaan Starlinkin liikevaihto on yli 30 miljardia Yhdysvaltain dollaria vuonna 2025.

Starlink on ollut beta-vaiheessa lokakuuhun 2021, jolloin sana "beta" poistettiin kuvauksista. Yhteensattumaa? Vai alkoiko silloin TGR toinen vaihe.

Lähde Hesari. 16.12.21 

Valopylväs on jatkossa kaikkea seuraava älypylväs - se kietoo niin kaupungit kuin maaseudun verkkoon yhä tiiviimmin

Älypylväs on askel kohti älykkäitä kaupunkeja. Ne seuraavat liikennettä ja ohjaavat ihmisiä sekä toimintoja. Ja voivat ne toimia maaseudullakin, jossa älypylväät tarkkailevat vaikka laitumia.

Tämä älypylväs on Espoossa Nokian pääkonttorin edessä. Se on yksi kokeiluverkon 19 älypylväästä, joita on 1,5 kilometrin reitillä Nokian kampukselta Keran rautatieasemalle. KUVA: NOKIA 


TUTTU valopylväs muuntuu älypylvääksi, joka muuttaa arkea monella tavalla, uskovat tutkijat ja älypylväiden kehittäjät.

Ulkoisesti pylväs muistuttaa tavallista valopylvästä, mutta siinä on valaisimen lisäksi paljon muuta. Siinä on uuden sukupolven viestintäverkon 5G:n tukiasema, sähköauton latausasema, kameroita, tutkia, sääasemia ja ilmanlaadun mittareita.

Lisää laitteita voidaan asentaa pylvääseen tarpeen mukaan. Huipulla voi olla jopa lennokin laskeutumisalusta latureineen.


kiinassa sijaitseva kansalaisten valvontaan suunniteltu pylväs, näyttääkö tutulta.


Pysytkö kärryillä?

Nyt palammekin takaisin Young Global Leaders porukkaan, jossa muuten on myös Elon Musk, kappas. Alkaako viivat yhdistyä. Seuraava uutinen on saattanut mennä ihan ohi, jos et ole ajatellutkaan asiaa yhtään enempää. Kuinka moni huomasi tälläisen uutisen, että suomeen on tullut Elon Muskin nettihanke? Ei ainakaan hallitus ole asiasta ollut kovinkaan innoissaan, kun asiasta ei ole puhuttu. Vai onko vaikenemiseen ollut syynsä?

kuvaa klikkaamalla uutiseen.

Voisipa joku sanoa, että kovinkin on "lämpimät" välit. Tietysti ns TGR on vielä senverran kesken, ettei vielä ole aika hötkyillä, ja liikaa näyttää sitä, että välit ovatkin luultua paremmat.

valitettavasti joudun jättämään paljon asioita välistä, ja sivusta, koska tästä muuten tulisi ainakin tuhat sivuinen eepos.

But i think you got the point,

Jatketaan ja palataan hetkiseksi miettimään mitä meillä täällä kotimaassa tapahtuu?

Nyt pääsemmekin siihen mikä kaikkia mietityttää,  miksi kansaa pitää rokottaa kiireellä, ja miksi kaikkien on otettava rokote? Onko rokotteessa 5g siru, jolla sinua seurataan. Ei, asia on paljon yksinkertaisempi, miettikääs mikä olisi helpompi tapa ottaa suomessa käyttöön tämän Eu:N digitaalisen identiteetin sisältävän lompakko ? Olisiko kansalaiset valmiita heti antamaan tietonsa tälläiseen lompakkoon ja vielä Eu:lle, vastaan itse: "osa olisi, mutta suurin osa ei". Se miten syötämme asian omalle väestölle onkin helppoa. 

1.Aloitetaan globaali pandemia. 

2.Peloitellaan kansaa pandemiasta, pelastus on rokote. 

3.Poistetaan oikeuksia niiltä ketkä eivät suostu ottamaan rokotetta (ajetaan nurkkaan).

4.Sote alan lakimuutos avaa ovet myös muihin työelämän koronapasseille, ja tämä lähes pakottaa ihmiset rokotuksiin. (rokote kattavuus ei nouse tarpeeksi nopeaan) (mekanismi)(talkoot)

Ja kaikki tämä vaan siksi, että jokaisesta suomalaisesta on, toistan ON saatava tehdyksi rokotuspassi.

Tämä passi tullaankin yhdistämään tähän EU:n digitaalisen identiteetin sisältävään lompakkoon, joka pelkällä hallituspäätöksellä nuijitaan läpi (helpompi kuin kansalaisten suostumus). Mitä nopeammin kaikki on rokotettu, sitä nopeammin asia etenee. 

Oletteko huomanneet, miten tärkeää johtajillemme on se, että jokainen ottaa edes sen YHDEN rokotteen.  Miksi rokottamattomat on ajettu niin ahtaalle, ja vielä ilman minkäänlaista logikkaa tässä tautitaistelussa.(epäloogiset rajoitukset, jotka rajoittaa vapautta, mutta ei taudin leviämistä)

Siksi koska pakko saada piikille, jos ei hyvällä, niin sitten pa... eikun pakolla.

Alkaako avautumaan?

Noniin viimeiseksi jätin tämän kirsikan, jonka voimme laittaa kakun päälle. Eli juuri se tekstinpätkä mikä oli vahingossa jäänyt nettisivun lähdekoodiin.

Sanokaa minulle, että tämä on sattumaa? Ja kun ymmärrätte mihin tämä kaikki tulee johtamaan niin tämä seuraava kertoo sen vielä sekeämmin!


18.12.2021

Palataanpa hetkinen ajassa taakseppäin, muistatte mitä kerroin näistä nokian älyvalotolpista. No herättääkö teissä ajatus siitä, että tampereella avattiin juurikin uusi Nokia halli? Avajaisissa oli yli 10t ihmistä, koronapassilla. Onko yhteensattumaa, että tilaisuus järjestettiin keskellä viikkoa? Ei se ei ole sattumaa. Miettikääs, ihmiset sairastuttavat toisiaan tässä tilaisuudessa ja koska nämä tartuntaluvut saadaan? No maanantaina tietysti. 

Mikäs tässä nyt niin ihmeellistä on? No se, että perjantaina meille kerrotaan seuraavaa. (kaso video)

Alkaako herättämään kysymyksiä, ei koska kaikkihan on aivan selvää. Areenan avajaiset pidttiin juurikin siitä syystä, että saadaan tautitapaukset huippuun ennen maanantain lukuja, saattaa jopa olla niin, että maanantaina emme saa edes lukuja (testauskapasiteetti veitsenterällä) ja luvut ilmoitetaan tiistaina. Nyt kun luvut hyppäävät aivan uusin ennätyksiin, onkin aika vetää käsijarrusta.

20.12.21

Narratiivietenee juurikin halutusti. Katsokaahan niin jouluviikolla on käsijarru vedetty tiukasti aivan tappiin asti. (valmiuslaki)

Aamulehti 17.12.21 Minä haluaisin joskus olla väärässä.


Tällätavoin kukaan ei kyseenalaista käsijarrun vetoa, no mitä se tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että valmistaudutaan ottamaan käyttöön valmiuslaki, joka antaa hallitukselle työkalut käyttää virka-apua (poliisi, puolustusvoimat, rajavartiosto, tulli) Näillä organisaatioilla on taas lisää valtuuksia esimerkiksi kiinniottaa, valvoa, käskeä, sulkea, etc. Alkaako hahmottua.

Kuten videostakin huomaamme, että Krista lipsauttaa sanan "rokotepassi" huom. tämä ei ole koskaan ollut rokotepassi, vaan koronapassi jolla on turvattu terveysturvallinen ympäristö ihmisille. Miksi se nyt oliskin yht`äkkiä rokotepassi?

Kuten tuolla ylempänä jo kertasimme mihin tämän passin on tarkoitus muuttua, alkaakin asiat selkenemään. Videola myös sanotaan, että passia voidaan käyttää työkaluna myös muuhunkin, kuin tautitilaanteesta johtuviin asioihin, mihin? No sekin käytiin jo läpi.

Ainoa mahdollisuus laitattaa tälle hullutukselle loppu, olisi yritysten kieltäytyminen ko.passin käytöstä, ja näin ajaa suomi alas ja pakottaa hallituksen perumaan passin käyttö. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, koska esimerkiksi jos katselemme valtionbudjettia huomaamme miten avokätisesti hallitus alkaa jakamaan ns "voitelurahaa" yrityksille, eli siis puhumme näistä "koronatuista". 

Miten helppoa se onkaan saada kaikki näyttämään juuri sellaiselta, että mikään ei olisikaan väärin. Tälläinen toimenpide on vaaatinut pitkän suunnitelun, ja tälle on olemassa käsikirjoittaja, joka ei löydy suomesta. Katskoaa miten samalla tavalla, kaikissa muissakin maissa tämä asia etenee. Ihan kuin jokaisella olisi jokin näköinen ohjekirja miten toimia.

Laitan teille WORLD ECONOMY FORUMIN videon vuodelta 2017! Katsokaa ja hämmästykää.

Mikä olikaan videossa se kohta, missä mainittiin miljardi ihmistä tullaan uudelleen sijoittamaan ilmastonmuutoksesta johtuen, ai niin kohta 5. Ja taas meillä muunnellaan lakeja ihan sattumalta...

Hallituksen esitys HE 232/2021 vp Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi kolmansien maiden kansalaisten maahantulon ja oleskelun edellytyksistä tutkimuksen, opiskelun, työharjoittelun ja vapaaehtoistoiminnan perusteella annetun lain muuttamisesta ja siihen liittyviksi laeiksi

ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ

Esityksessä ehdotetaan muutettaviksi kolmansien maiden kansalaisten maahantulon ja oleskelun edellytyksistä tutkimuksen, opiskelun, työharjoittelun ja vapaaehtoistoiminnan perusteella annettua lakia, ulkomaalaislakia, yliopistolakia ja ammattikorkeakoululakia.

Esityksen mukaan kolmannen maan kansalaiselle myönnettäisiin ensimmäinen oleskelulupa opiskelun perusteella suoraan koko tutkinnon tai opintojen suorittamisen keston ajalle, jolloin oleskelulupaa ei ole tarvetta uusia määräajoin.

Opintojen jälkeen myönnettävän oleskeluluvan voimassaoloaikaa työnhakua ja yritystoimintaa varten pidennettäisiin ja tehtäisiin joustavammaksi. Muutos koskisi myös tutkimustoiminnan päättäneitä tutkijoita. Korkeakouluopintoja suorittavien opiskelijoiden oleskeluluvan laji muutettaisiin jatkuvaksi.

Kansainvälistä suojelua hakenut tai karkotuspäätöksen saanut voisi hakea oleskelulupaa, jos hän täyttää oleskeluluvan myöntämisen edellytykset. Kyseeseen ei kuitenkaan tulisi oleskelulupa, joka sisältää oikeuden liikkua toiseen jäsenvaltioon. Kansalliset oleskeluluvat olisivat tarkoitettu myös muihin kansallisiin tarpeisiin tilanteissa, joiden perusteella tutkijoiden ja opiskelijoiden maahantuloa koskevan direktiivin mukaista oleskelulupaa ei voida myöntää. Lakiin tehtäisiin myös muita tarkennuksia lain soveltamisen selkeyttämiseksi.

Lisäksi ulkomaalaislain sääntelyä pysyvän oleskeluluvan myöntämisen edellytyksistä korkeakouluopiskelijalle täsmennettäisiin.

Ehdotetut lait on tarkoitettu tulemaan voimaan 1.4.2022. 

Kohta 8.

Demokratioiden perustana olevia valvontaa ja tasapainoa ei saa unohtaa. muistakaa valvontaa lakien yhdentämistä eu:n ja valtioiden välillä.

Ja sieltähän saammekin uuden lakimuutosehdotuksen taas, joka on täytäntööpantava mahdollisimman pian.

Hallituksen esitys HE 227/2021 vp Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi rikosasioita koskevaa eurooppalaista tutkintamääräystä koskevan direktiivin täytäntöönpanosta annetun lain muuttamisesta

ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ

Esityksessä ehdotetaan muutettavaksi rikosasioita koskevaa eurooppalaista tutkintamääräystä koskevan direktiivin täytäntöönpanosta annettua lakia. Lailla on pantu täytäntöön vuonna 2014 annettu direktiivi rikosasioita koskevasta eurooppalaisesta tutkintamääräyksestä. Lakia ehdotetaan muutettavaksi siten, että lakiin lisättäisiin säännökset muutoksenhausta koskien Suomessa annettuja tutkintamääräyksiä.

Esityksen taustalla on Euroopan unionin tuomioistuimen 11.11.2021 antama tuomio, jossa täsmennetään direktiivin tulkintaa niin, että se on esteenä eurooppalaisen tutkintamääräyksen antaneen jäsenvaltion lainsäädännölle, jossa ei säädetä mistään oikeussuojakeinosta sellaisen eurooppalaisen tutkintamääräyksen antamista vastaan, joka koskee kotietsinnän tai takavarikoinnin suorittamista taikka todistajan kuulemista videokokouksen avulla.

Laki on tarkoitettu tulemaan voimaan mahdollisimman pian. 

Hallituksen esitys HE 228/2021 vp Hallituksen esitys eduskunnalle EU:n joukkorahoitusasetusta täydentäväksi lainsäädännöksi

ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ

Esityksessä ehdotetaan säädettäväksi uusi laki joukkorahoituspalvelun tarjoamisesta ja kumottavaksi voimassa oleva joukkorahoituslaki. Ehdotuksessa ehdotetaan lisäksi muutettaviksi Finanssivalvonnasta annettua lakia, Finanssivalvonnan valvontamaksusta annettua lakia, rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä annettua lakia, sijoituspalvelulakia ja rikosrekisterilakia. Teknisiä muutoksia ehdotetaan rahankeräyslakiin, vakuutusyhtiölakiin ja joukkolainanhaltijoiden edustajista annettuun lakiin. 

1 Asian tausta ja valmistelu

1.1 Tausta

Euroopan unionissa ei ole aiemmin ollut yhtenäistä joukkorahoitustoimintaa koskevaa sääntelyä, jonka pohjalta joukkorahoituspalveluja olisi ollut mahdollista tarjota jäsenvaltiosta toiseen. Sellainen joukkorahoituspalvelun tarjoaminen, joka suuntautuu erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten (jäljempänä pk-yritykset) rahoittamiseen, on kasvanut viimeisten vuosien kuluessa perinteisen pankkirahoituksen rinnalla ja sijaan pankkien vakavaraisuusvaatimusten kiristyttyä finanssikriisin seurauksena. Eri Euroopan talousalueen jäsenvaltioissa (jäljempänä ETA-valtio) on otettu käyttöön kansallista joukkorahoitustoimintaa koskevaa sääntelyä toisistaan eroavalla tavalla. Erot ovat liittyneet joukkorahoituksen tarjoajien toimintaedellytyksiin, sallitun toiminnan laajuuteen ja toimilupavaatimuksiin. Kansallisten eroavuuksien on nähty haittaavan joukkorahoituspalvelujen tarjoamista maasta toiseen. Tämä näkyy muun muassa kohonneina kuluina, jotka aiheutuvat tarpeesta selvittää toisen jäsenvaltion oikeusjärjestelmän toiminnalle asettamia vaatimuksia, minkä vuoksi joukkorahoituspalveluja ei välttämättä ole haluttu tarjota rajan yli jäsenvaltiosta toiseen. Näin joukkorahoituspalveluja on tähän asti tarjottu lähinnä yhden jäsenvaltion alueella, mikä on rajoittanut yritysten mahdollisuutta etsiä ja saada rahoitusta tällaisten palvelujen kautta. Samalla, kun esillä on ollut tarve edistää joukkorahoituspalvelujen saatavuutta, sijoittajansuojan kehittämistä ja yhtenäistämistä on pidetty keskeisenä sijoittajien luottamuksen vahvistamiseksi tällaisiin palveluihin. Tarkastelun lähtökohtana on ollut havainto siitä, että on tyypillistä, että kukin yksittäinen sijoittaja sijoittaa suhteellisen pienen määrän varojaan yksittäiseen rahoituskierrokseen.

Euroopan komission antoi 8 päivänä maaliskuuta 2018 ehdotuksen Euroopan Parlamentin ja neuvoston asetukseksi yrityksille suunnatun joukkorahoituspalvelun eurooppalaisista tarjoajista (COM/2018/0113 final - 2018/048 (COD), jonka pohjalta Euroopan parlamentti ja neuvosto on antanut asetuksen (EU) 2020/1503 yrityksille suunnatun joukkorahoituspalvelun eurooppalaisista tarjoajista sekä asetuksen (EU) 2017/1129 ja direktiivin (EU) 2019/1937 muuttamisesta (jäljempänä EU:n joukkorahoitusasetus) sekä direktiivin (EU) 2020/1504 rahoitusvälineiden markkinoista annetun direktiivin 2014/65/EU (jäljempänä rahoitusvälineiden markkinat -direktiivi) muuttamisesta.  


Valtioneuvoston U-kirjelmä U 72/2021 vp Valtioneuvoston kirjelmä eduskunnalle komission ehdotuksesta Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi asetuksen (EU) N:o 575/2013 muuttamisesta, direktiiviksi direktiivien 2013/36/EU ja 2014/59/EU muuttamisesta ja asetukseksi asetuksen (EU) N:o 575/2013 ja direktiivin 2014/59/EU muuttamisesta (Basel III -standardien täytäntöönpano)

Koska komission antamat lainsäädäntöehdotukset muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, niitä käsitellään myös tässä U-kirjelmässä yhtenä kokonaisuutena. Kokonaisuus muodostuu kolmesta pääasiallisesta osasta: 1) globaalin finanssikriisin jälkeisen sääntelyuudistuksen loppuunvieminen (Basel III); 2) kestävyyteen liittyvien riskien (ympäristöriskit, yhteiskuntavastuuseen liittyvät riskit ja hallintotapaan liittyvät riskit) huomiointi pankkisääntelyssä; ja 3) pankkivalvonnan kehittäminen.

Globaalin finanssikriisin jälkeisen sääntelyuudistuksen loppuunvieminen (Basel III)

Kansainväliset sääntelystandardit ovat pankkitoiminnan vakauden kannalta merkittäviä sen vuoksi, että pankkitoiminta on laajalti kytkeytynyttä kansainvälisesti. Tämä koskee myös muita kuin liiketoiminnaltaan kansainvälisesti toimivia pankkeja: myös kansallisesti operoivat pankit hankkivat rahoitusta kansainvälisiltä markkinoilta, jolloin ne ottavat kannettavakseen osansa globaalin rahoitusjärjestelmän riskeistä. Kuten edellinen finanssikriisi osoitti, kansainvälisessä rahoitusjärjestelmässä ilmenevät häiriöt leviävät laajalle ja vaikuttavat olennaisesti myös reaalitalouteen.

Vuosien 2007-2009 maailmanlaajuinen finanssikriisi aiheutti merkittävää vahinkoa sekä rahoitusjärjestelmälle että reaalitaloudelle. Kriisille oli useita juurisyitä. Useat pankit olivat liian korkeasti velkaantuneita, heikosti pääomitettuja ja likviditeetti oli riittämätön. Riskienhallintajärjestelmissä, hallinto- ja ohjausjärjestelmissä sekä kannustinrakenteissa oli merkittäviä puutteita. Finanssikriisin jälkeen pankkisääntelyä on merkittävästi uudistettu vaiheittain. Sääntelyuudistuksilla on pyritty vastaamaan finanssikriisin taustalla olleisiin keskeisiin tekijöihin.

Finanssikriisin jälkeisissä sääntelyuudistuksissa keskeisenä ajurina ovat olleet 28 valtion keskuspankeista ja pankkivalvojista muodostuvan Baselin pankkivalvontakomitean antamat Basel III -sääntelystandardit. Baselin komitean työ globaalin sääntelyuudistuksen toteuttamiseksi alkoi vuonna 2009. Ensimmäiset Basel III -standardit annettiin vuonna 2010. Uudistuksen viimeinen vaihe saatettiin päätökseen joulukuussa 2017. Uudistuksen merkittävyydestä kertoo osaltaan se, että uusien standardien valmistelutyö toteutettiin vaiheittain, ja työ kokonaisuutena kesti pitkään.

Komission lokakuussa 2021 antamilla lainsäädäntöehdotuksilla on tarkoitus saattaa voimaan Basel III -sääntelystandardien viimeisin vaihe EU:ssa. Ehdotetuista muutoksista keskeisin on Basel III -standardien mukaisen kokonaisriskipainolattian käyttöönotto sisäisiä riskimalleja käyttäville pankeille. Muutoksen tavoitteena on, että vakavaraisuusvaatimuksia ja riskiperusteisia vakavaraisuussuhdelukuja kohtaan koettava luottamus vahvistuu ja että vakavaraisuussuhdelukujen välinen vertailu pankkien välillä paranee. Komission lainsäädäntöehdotuksen taustalla olevia globaaleja standardeja on valmisteltu tätä ennen jo vuosia, ja tulevien uudistuksen pohjana olevat lopulliset standardit ovat olleet tiedossa jo varsin pitkään.  


Mittikää, tämä ei ole maailman valloitus... vielä. Vaan se on alkamassa... 

"kourallisesta maita, joka tulee hallitsemaan"

Ja me olemme jo tässä kourassa.

Klikatkaa kuvaa ja tutustukaa mihin hankkeeseen suomi sitoutuu.

Kyseisessä valtiollisessa tiedotteessa mainitan useasti Centre of the Fourth Industrial Revolution. Lukekaapas pätkiä Schawbi Klausin kirjasta Fourth Industrial Revolution


Alkaako aukeamaan mitä selkiemme takana tapahtuu. Hanke on hiljalleen edennyt, ilman että media on saanut kerrotuksi mitään näin mahtavasta hankkeesta. Jäljempänä näemmekin Ano Turtiaisen kirjallisen kysymyksen liikenne- ja viestintäministeriölle missä kysymyksiin jopa jätetään vastaamatta, tai vastaukset ovat aivan ympäripyöreitä.

Tutkikaa millaisia sopimuksia valtiomme on tehnyt, ilman kertomatta asiasta kansalaisilleen. Hiljalleen ja salassa World Economy Forum ottaa jalansijaa myös meidänkin kotimaassamme.

Hallitus, eikä edes sopimuksen tekijät pysty vastaamaan kysymyksiin asiasta mitä heille esitetään.

KAIKKI TÄMÄ ON ENNALTA KIRJOITETTUA. 

Monille tämä näyttää vaan sekasotkulta missä kirjaimia on siellä täällä, mutta tästä rakentuu alla oleva sivu, joka on The Forum of Young Global Leadersin jäsen sivu.

JA SIELLÄ LUKEE: Ensimmäisenä perheestään yliopistoon opiskellut.

 Sanna Marinista tuli Suomen historian nuorin pääministeri ja maailman nuorin naispuolinen osavaltion/valtionjohtaja. Hän on kannustanut uusia lähestymistapoja työn, sosiaalipalvelujen ja sukupuolten tasa-arvon tulevaisuuteen kotimaassaan ja muualla maailmassa.

sama englanniksi.
"The first in her family to attend university, Sanna Marin became the youngest Prime Minister in Finnish history and the world's youngest female state leader. She has encouraged new approaches to the future of work, social services and gender equity in her country and the world."

Jos ette usko menkää itse tarkastamaan tämä lähdekoodi. Valitettavasti koodajalta on jäänyt koodirivien väliin tälläinen teksti, joka ei vielä näy nettisivuilla!!

SE MITÄ ISOSSA KAAVASSA TAPAHTUU ON TAAS MAAILMANTALOUDEN ROMAHDUS JOLLA TAAS SAADAAN TÄMÄ THE GREAT RESET MAALIN.


15.12.21 Uutinen

Saudi-Arabian viranomaiset varoittavat uhkaavasta energiakriisistä - koko öljyntuotanto romahtaa.

Saudi-Arabian energiaministerin prinssi Abdulaziz bin Salmanin mukaan maailman raakaöljyntuotannon odotetaan laskevan 30 prosenttia kuluvan vuosikymmenen loppuun mennessä.

Virkamies uskoo, että öljyn tuotanto voi laskea jopa 30 miljoonalla tynnyrillä päivässä vuoteen 2030 mennessä ja että investointien väheneminen fossiilisiin polttoaineisiin voi johtaa "energiakriisiin". Kansainvälisen energiafoorumin tietojen mukaan pandemian koettelemana vuonna 2020 maailmanlaajuiset energiaprojektien menot putosivat 30 prosenttia 309 miljardiin dollariin ja alkoivat elpyä vasta tänä vuonna.  

Inflaatio laukkaa Yhdysvalloissa kovinta tahtia yli 30 vuoteen

Bensiini, elintarvikkeet ja autot kallistuvat vauhdilla.


Ja kun toisten moraali ei anna kaataa Eu:n taloutta. "Saa lähtöpassin"

Ristiriitoja kulisseissa

Vaikka EKP:n neuvosto ei päättänyt konkreettisista muutoksista rahapolitiikkaan, markkinat kuuntelivat Lagarden tiedotustilaisuutta korvat höröllään.

Pinnan alla kuplii monestakin syystä.

Viime viikolla jälleen yksi saksalainen keskuspankkiiri lähti kävelemään sekä Saksan keskuspankista että EKP:n neuvostosta. Rahapoliittisena "haukkana" tunnettu Bundesbankin pääjohtaja Jens Weidmann on ollut kapulana rattaissa EKP:n elvytysohjelmissa jo edellisen pääjohtajan Mario Draghin kaudella.

Myös Weidmannin erokirjeestä voi lukea tyytymättömyyttä noudatettuun rahapolitiikkaan. Kun Saksan hallituksen valtikka vaalien jälkeen siirtyy oikeistolta demareille, Weidmannin näkemykset törmännevät myös kotimaan uuden johdon kanssa.

Lagarde kiisti torstaina erimielisyydet ja vastasi kysymykseen Weidmannin erosta, että "kymmenen vuotta on pitkä aika olla keskuspankin johdossa".

- Kyse ei ollut väsähtämisestä rahapolitiikkaan johtokaudellani, Lagarde sanoi.


Euroopan suurin hätäkaasuvarasto on historiallisen alhainen

Saksan maakaasun varastointikapasiteetti putosi alle 60 prosentin ensimmäistä kertaa vuosiin, sanoo Sebastian Bleschke, Saksan maanalaisten kaasuvarastojen operaattorien liiton toiminnanjohtaja. 

Bleschke kertoi Handelsblatt-sanomalehdelle, että luku on nyt noin 59 prosenttia ja kutsui sitä "historiallisesti alhaiseksi tasoksi" ja huolestuttavaksi kehitykseksi, kun todellinen talvi on vielä tulossa. Lisäksi vaikka Saksan käynnissä olevasta kaasunhankinnan erikoistarjouksesta huolimatta varaston täyttäminen on nykyisessä markkinatilanteessa "todellinen haaste", Bleschken mukaan.